PONENCIAS PRESENTADAS EN SEMINARIOS, CONGRESOS Y COLOQUIOS (2010)

(2010) “El crédito y los procesos de formación de la ganancia: una relectura del capital financiero de Hilferding en un contexto de financiarización”, Hilferding y las crisis financieras: a 100 años de “el capital financiero” de Rudolf Hilferding, UNAM-Posgrado de Economía, México, D. F., 18 de octubre.

(2010) “Capital Extranjero, determinantes de la acumulación y desarrollo”, Seminario Internacional Los actores y los gobiernos en América Latina ante la crisis, Universidad Autónoma Metropolitana- Iztapalapa, México, 7, 9-10 Octubre.

(2010) “Challenges of Development   paradigm in Latin America: past and present”, First International Conference in Political Economy: “Beyond the crisis”, IIPPE and Greek Scientific Association of Political Economy, Grecia, 10-12 September.

(2010) “Financialization and credit in Latin America: the diverging experiences of Mexico and Brazil”, the economy of tomorrow the twelfth conference of the association of heterodox economics (AHE), Université Montesquieu Bordeaux iv, Bordeaux, France.7-10 July.

(2010) “FDI, privatization and financial structures in Latin America” in the 7th International Conference Developments in Economic Theory and Policy, Department of Applied Economics V, of the University of the Basque Country (Spain) and the Cambridge Centre for Economic and Public Policy, Department of Land Economy, of the University of Cambridge United Kingdom, Bilbao, Spain, 1-2, July.

(2010) “The Central Bank’s Lender Of Last Resort Function In Times Of Crisis And Financial Subordination: The Case of Mexico”, Central Banking After The Crisis, International Economic Policy Institute, Toronto, Canada, 21-22 de mayo.

(2010) “Financiarización y Grandes Empresas”, Banca Global, regulación y cambio institucional para el desarrollo, UNAM, Instituto de Investigaciones Económicas, México,  16-18 marzo.